tisdag 12 oktober 2010

Håller mig flytande

Jag klarar mig inte utan mat och när jag blir hungrig blir jag det akut och regresserar tillbaka till 5-årsåldern. Så för att klara mig till nästa mål mat och för att inte driva Maria till vansinne så behöver jag ordentliga mellanmål. Dessa bars gör tricket, dessutom är de goda och någorlunda nyttiga så ett par stycken sådana åker med i väskan varje dag. Undrar om måltidsersättningspulver vore bättre?!

Idag har vi lyssnat hela dagen. Australienaren Doug har pratat om lagarna runt alkohol här och de är verkligen strikta och de verkar duktiga på att efterfölja dem! Det är mycket som påminner om lagarna hemma, men där efterlevs de inte lika strikt... Tyvärr! Men nu känner man sig i alla fall lite peppad inför första arbetspasset på fredag!

Och nu ikväll så träffade vi på en svensk tjej här på vårt hostel som faktiskt inte är nyss fyllda 18 år, som de flesta andra svenskar man träffar, utan mer i vår ålder! Hon är precis som vi ganska ny här i Australien och kommer att vara i Sydney ett tag då hon läser engelska här i några månader. Kul med lite nya vänner! 

1 kommentar:

  1. Grattis till första jobbet! Vi följer er här på bloggen med spänning, sköt om ER och ha det fortsatt bra. Kram maud m fam

    SvaraRadera

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera