lördag 2 oktober 2010

Nya intryck

Idag har jag som sagt "gjort stan" på egen hand och hittat ett riktigt guldkorn - Market City intill China Town. En stor gammal tegelbyggnad med en underbar marknad i tre våningar, jag tycker den påminner en hel del om marknaden på Portobello Road i London (det är mer som påminner om London, hälften av alla gator och stadsdelar är kopierade från Englands huvudstad och det känns mer som om man vore i Europa än på andra sidan jorden). Där spatserade jag runt en lång stund bland klockor, smycken, souvernirer, t-shirts med olika tryck, söta klänningar, billiga fejk-märkesväskor osv... Efter det tog jag en promenad runt i området och nu ikväll fick jag faktiskt med Maria till en bar där WTC anordnat ett Ice Breaker Party med gratis mat då du köper en drink. Det var hyfsad mat men baren föll mig inte riktigt i smaken, ju senare det blev fylldes det på med mer folk och musiken blev bara högre och högre tills man bokstavligt talat fick vråla för att göra sig hörd. Så vi gick hem i stället och kröp ner i sängen.. 

Förresten så blir planerna för närmaste framtiden troligtvis ändrade. Vi har meddelat WTC att vi är sugna på "woofing". Det innebär att man jobbar ca 4 h per dag och får mat och husrum i utbyte, ingen lön alltså. Jag är nämligen inte så sugen på något seriöst i storstaden utan känner mer för att ta det lugnt och inte stressa. Dessutom vill vi gärna komma lite längre norrut där sommaren hunnit längre, för här i Sydney har vi behövt långbyxor och jacka varje dag sedan vi kom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera