torsdag 25 november 2010

"He jumped on me"

Det är kväll och vi ska äta lite innan vi går och lägger oss. Nele vill ha gröt och går ut och hämtar det i kylrummet och kommer tillbaka för att börja sleva upp i en skål. Jag sitter vid köksbänken och mumsar på min fruktsallad. Plötsligt skriker hon högt och spinger runt och viftar i armarna medan jag sitter oförstående och stirrar med öppen mun. "Spider, it was a spider on me!" kommer det efter en stund och hon pekar. Där sitter visst en halvmosad liten Huntsman (en liten Huntsman betyder i det här fallet ca 5cm i diameter) som jag fångar i en kastrull och släpper ut på baksidan. Den hade trillat ner på henne när hon gick ut ur kylrummet. Nele är rädd för spindlar men jag hade nog reagerat liknande, dock vill jag gärna tro att jag skulle vara lite lugnare eftersom jag inte ser mig själv som rädd för spindlar. Lite äckliga, visst, men jag är inte direkt rädd för dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera