tisdag 2 november 2010

På tåget

Nu sitter jag själv på tåget mot Bathurst och mina nya arbetsgivare. Nyss vinkade jag hejdå till Maria och snart rullar jag ut ur staden. Jag är nervös. Undrar vad som väntar. 

Jobbet på Royal Randwick igår var roligt. För mig åtminstonde. Jag var inomhus i en av barerna och gjorde allt från att sälja och severa till att fylla upp kylarna, och var dessutom omgiven av en massa supertrevligt folk. Maria däremot fick jobba ute med att bära is och fylla kylarna i tälten, och det var inte direkt strålande solsken och varmt ute... Men hon var precis vid banan och dånet från hästarna när de flög förbi skakade glasen. Jag såg skymten av dem en gång, bakifrån på långt håll. Annars var det närmaste jag kom loppen någon av de små och stora bildskärmar som fanns. Fast jag ska ju omge mig med deras mjuka mular i en hel månad nu. Jag får gotta mig i det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera