söndag 14 november 2010

Saker att fundera över

Vad vill jag med mitt liv? 

Vad vill jag inte ångra när mitt liv är över? 

Vad vill jag göra, vad vill jag lära mig, vad vill jag se? 

Vem vill jag vara? 

Det här är sådant som dyker upp i skallen på mig när den är tom på alla funderingar och bekymmer som hör vardagen till. Prestationsångesten (som jag nog inte visste att jag hade) börjar släppa och stressen försvinner ur kroppen och funderingar på livet smyger sig in. Både mitt eget liv och andras. Jag undrar vad andra vill med sina liv. Jag funderar på varför människor är elaka mot varandra och varför endel människor är så arga, till synes utan anledning (även jag har varit arg mycket utan att egentligen veta varför). Jag undrar varför man stressar och varför man bekymrar sig så mycket om allt. Varför kan man inte vara lycklig och bara göra det som känns rätt och faller en in? Varför finns det så många måsten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera