måndag 8 november 2010

Storm


Ikväll har vi druckit te på verandan med ett fantastiskt blixtrande runtomkring och dånet från åskan och det smattrande hällregnet på plåttaket. Det har varit varmt och skönt både idag och igår efter några dagar med kyligt väder så det har byggt upp till urladdningen idag.

Jag och Nele (min nya tyska vän) börjar komma in lite i vardagen med hästarna nu när helgens ridgäster har lämnat gården. Vi båda trivs väldigt bra. Vi lever vår dröm. De senaste dagarna har jag stannat upp några gånger, sett mig omkring och förundrats. Det är som taget ur en önskedröm från när jag var 10-12 år och vyerna är samma som på de posters som prydde mina väggar. Verkligheten är precis lika bra, om inte bättre än jag någonsin drömt om. Jag skulle kunna stanna här för evigt.

1 kommentar:

  1. Så himla glad att du har det så bra! Du ska veta att jag följer dig här på bloggen varje dag. Fick ditt grattis-sms genom Maria oxå, ni är så söta. Här hemma börjar kylan komma på allvar (-7 grader imorse). Men det är inte helt jävligt, ser faktiskt fram emot julen. Få pynta huset och se lilla monstret leka i snön :)
    Saknar dig! Puss

    SvaraRadera

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera