onsdag 2 februari 2011

På turistbuss genom Nya Zeeland

Fotograferingspaus
Nu har vi varit på väg genom detta vackra land i en vecka, så nu förstår vi systemet och har kommit in i rutinen. Med det sagt vill jag råda alla som funderar på att åka till detta land att planera som allra minst fem veckor (gärna mer ändå) för att ha tid att se och göra det du vill utan att behöva stressa. Har du trots allt mindre tid än det skulle jag hyra en bil eller campervan (vi har stött på några liftare också) och bestämma först vart du vill åka och vad du vill göra för att sedan utgå ifrån det. Som vi gör - åker runt båda öarna med Kiwi Experience på bara tre veckor - blir alldeles för stressigt.

Nya Zeeland är ju äventyrens och galenskapernas land men tills idag hade vi inte gjort något vidare extremt. Forsränning har stått med på listan från början och i River Valley där vi har spenderat natten erbjuder de detta och ska tydligen vara av världsklass. Jag kan inte riktigt bedöma det eftersom det var första gången jag provade på detta men jag vill lova att jag hade förbannat roligt!! I två och en halv timme så paddlade vi genom forsar, sjöng, badade och hade otroligt kul. Läskigast var det att hoppa från en många meter hög klippa ner i floden, och roligast var det i de sista forsarna som vi fick paddla oss igenom i stället för att gömma oss sittande inuti flotten som vi fick göra i början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera