torsdag 17 maj 2012

My beloved jeans

När vi kom till Australien så hade varken jag eller Maria några jeans packade. Det är ju varmt där tänkte vi. Och visst är det mycket varmare än det svenska klimatet men Sydney är inte i tropikerna... Dessutom var sommaren 2010-2011 den kallaste (och blötaste) sommaren på många år (följt av en ännu kallare och blötare sommar året efter). Så vi frös. Och bestämde oss för att köpa jeans. Jag hittade ett par sköna 'boy friend' jeans som sedan hängt med mig överallt och har utstått både slitigt farm arbete och ett antal sadlar. Men till slut så hade de fått ta nog slitage och sprack i grenen sist jag satt upp på en häst. Det tog ett tag för mig att få tummen ur men nu är mina älskade jeans lagade och redo för nya äventyr!


1 kommentar:

  1. Finns här några jeans jag ska skicka dej? /pa

    SvaraRadera

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera