tisdag 12 februari 2013

Totally get why people elope...

Ända tills för bara några veckor sedan så har jag tyckt det har varit enkelt och funkat alldeles utmärkt med planeringen inför bröllopet. Sedan blev det dags för detaljerna, de ändlösa detaljerna... Måste säga att jag nu förstår precis varför man anlitar en bröllopsplanerare och varför det finns de som struntar i ett ordentligt bröllop helt och bara går till rådhuset. Jag ville ända från början ha ett ordentligt bröllop och visste dessutom direkt att det skulle vara här i Australien och vid stranden. Så har det varit med det mesta, förutom dessa små detaljer som hela tiden dyker upp längs vägen. De omger vartenda element av hela dagen, som hur länge det ska vara mellan rätterna för att man ska ha tid att hälsa på alla gäster, hur man ska formulera sina tack-kort för att alla inblandade ska vara nöjda och inte ta illa upp, bordsplacering så att alla trivs och har en bra kvall, alternativ för dåligt väder, om vi behöver paraplyer ifall det skulle börja regna, mer eller mindre detaljerade tids-scheman för alla osv, osv. Det har varit både roligt och otroligt jobbigt men nu när det är så nära så längtar jag tills allt är bestämt och jag äntligen kan slappna av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera