söndag 19 januari 2014

Big waves

Igår åkte vi till Narrabeen Beach för ett svalkande dopp. Eftersom stranden är mot öppna havet är vågorna konstanta och ganska stora. Som inlandssvensk är jag inte van vid vågor alls men känner att jag måste lära mig nu när jag bor i Sydney där havet har så stor plats i vardagen. Men jäklar vad svårt det är! Det ser så enkelt ut när Richie dyker under de meterhöga vågorna och tar sig utanför den värsta biten för att sedan leka i de mindre vågorna innan de bryter. Jag kämpade i 20 minuter med Richie bredvid stadig som en klippa men kom ändå inte mer än några meter ut i vågsvallen. Tycker det är så himla svårt för jag vet inte hur jag ska bete mig i de stora vågorna men är bestämd att jag ska lära mig förr eller senare! Hade det inte varit för Richie dock så hade jag helt klart varit ett räddningsoffer för de frivilliga livräddarna som bevakade stranden under sitt GB (här heter de Streets) tält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera