måndag 23 maj 2011

Ordinerad sängvila

Jag sitter i lägenheten i Erskineville och hostar och snorar. Igår skulle jag ha åkt till ett stuteri i Blayney men jag var helt slut och utmattad av en förkylning som hållt i sig i flera veckor och fullproppad med en massa medicin för att försöka bli kvitt den en gång för alla. Då sa Rich nej, stanna här i några dagar och koppla av ordentligt för att bli frisk någon gång. Så nu sitter jag här på egen hand med en massa mediciner och under strikta order att inte göra någonting. Jag känner mig redan lite bättre än jag gjorde igår efter att ha sovit större delen av dagen och hela natten. Hoppas nu innerligt att jag hinner bli mer eller mindre frisk tills onsdag morgon då jag åker till Blayney. Helst skulle jag vilja stanna här och leva det här livet i staden med Rich, hitta ett jobb och umgås med de fantastiska vänner jag träffat här. I stället för att fara runt på olika gårdar på landet. Jag tycker inte om att inte kunna göra vad jag vill, jag tycker inte om att vara tvungen till något. Vill inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera