torsdag 19 maj 2011

Jag fick i alla fall klippa får

Det är ett tag kvar innan polo säsongen börjar, så paret på farmen i Quirindi ville att jag skulle vara nanny åt deras 2,5 åriga dotter i 2 v innan det var dags för hästjobb. Då sa jag nej tack. Men innan jag stack hjälpte jag till vid klippningen av deras 2000 får! Det var en enformig syssla att sortera ull, men en kul grej att ha fått uppleva på riktigt. Och jag såg så klart till att få prova att klippa ett av fåren. Svårt var det och jag var hela tiden rädd för att skada det stackars djuret med de vassa klipparna. Men nu vet jag hur det går till och på söndag bär det vidare till nästa farm. Denna gång ett stuteri för Andalusier (vackra spanska hästar) i Blayney utanför Bathurst, där jag hoppas att jag trivs och kan stanna resterande tid av de 88 dagarna som krävs. Ett stort plus är att det är nära till Sydney och farmen ligger nära staden. Men först blir det en helg med Rich. 

-- Sent from my Palm Prē

1 kommentar:

  1. Det verkar som det är hästar som gäller för dej! Håll dej till dem du. kp

    SvaraRadera

Välj att kommentera som "Namn/URL" i rullgardinsmenyn om du inte vill logga in för att kommentera